Такі результати моніторингу гендерної чутливості гіперлокальних медіа Черкаського регіону. На початку квітня моніторинг показав значне превалювання жінок як благодійниць та волонтерок. Моніторинг, проведений на початку червня, засвідчив переважання жінок у тематиках освіти та медицини – так, як це було у період до початку війни.

За результатами моніторингу районних ЗМІ Черкащини, що тривав протягом 7-13 лютого 2022 року, у друкованих ЗМІ експертки (ті, хто коментували, кого цитували) превалювали у сферах політики, культури, медицини, соцполітики, розваг та у рубриці «інше». Героїні (про кого згадували) – у темах економіки, культури, медицини, війни, розваг. У інтернет-виданнях експертки превалювали у  сферах освіти, культури, розваг та у рубриці «інше». Героїні – у рубриці медицини.

Моніторинг районних ЗМІ  за 6-12 квітня 2022 року виявив 100% експерток у публікаціях та освітню та медичну тематику. Стільки ж героїнь виявлено у публікаціях, які відносяться до рубрики «інше». У інтернет-ЗМІ абсолютного превалювання жінок як експерток та героїнь не виявлено. 92% експерток моніторинг виявив у тематиці освіти, у ній же виявлено 83% героїнь.

Водночас у публікаціях друкованих ЗМІ на військову тематику 14% експерток та 43% героїнь. У інтернет-ЗМІ їх, відповідно, 20% та  17%. У публікаціях друкованих ЗМІ  на тему волонтерства — 57% експерток та 45% героїнь. Відповідно, у  публікаціях на цю тему у інтернет-ЗМІ, 50% експерток та 44% героїнь.

Щодо військової тематики, то  у квітні і червні кількість публікацій була приблизно однаковою —  82 (33 у друкованих ЗМІ та 49 – у інтернет-ЗМІ) та 86 відповідно (51 у друкованих ЗМІ та 35 – у інтернет-ЗМІ). Проте у червні, нарівні з темами волонтерства та війни, зростає число експерток та героїнь у  інших тематиках  — політики, економіки, освіти, медицини.  З початком війни гендерні акценти у районних ЗМІ Черкащини змінилися, але протягом її перебігу вони почали набувати довоєних.

Подекуди траплялися стереотипні висловлювання. Наприклад, у публікації «Перехожі усміхалися і це було так приємно» респондент 56 років розповідає про свою дружину: «Моя молода бабуся струнка, стежить за собою. Я навіть нагадую їй, щоб підфарбувала війки.» Також у публікації «Сміла.ua» читаємо: «За освітою ця молода леді практичний психолог».

У лютому  усі разом моніторингові видання за час дослідження вжили 30 маскулінітивів — на фоні 62 фемінітивів.  За квітневий період моніторингу локальні інтернет-ЗМІ вжили у своїх публікаціях  52  фемінітиви та 32 маскулінітиви. Тобто, за 2 періоди моніторингу кількість маскулінітивів та фемінітивів практично однакова. І дуже відрадно, що червневий період моніторингу виявив значне зростання кількості фемінітивів та зниження маскулінітивів — усі  разом видання вжили 75 фемінітивів – на фоні 22 маскулінітивів.

Порівняно з 2020 роком, у 2022 кількість фемінітивів у публікаціях черкаських медіа зросла вдвічі – з 39% до 66%. А загальний сумарний Індекс гендерної чутливості з 36% у 2020 році до 49% у 2022 р. Незважаючи на важкі обставини існування, помітний очевидний прогрес.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Вгору